Ramen automatisch omlaag, zekering eruit

Alle informatie omtrent de Lupo & Arosa op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Ramen automatisch omlaag, zekering eruit

Berichtdoor nordicseat » 10 jul 2018 07:48:32

Hallo, ik ben in het bezit van een trouwe Arosa 1.7sdi uit 1999. Deze pendelt mij elke dag 240 km op en neer van mijn woonplaats naar mijn werk en terug.
Vorige week stonden mijn ramen open op het moment dat ik bij de auto kwam. Ik wist zeker dat ik ze gesloten had. Ook de deur was open.
Ik ben er nu achter dat deze vanzelf opengaan. Het is niet duidelijk wanneer dat gebeurt. Het gebeurt ook wel dat ze gesloten blijven.

Ik heb het technisch boekje erbij gehaald en zekering nummer 29 eruit gehaald. De ramen zijn nu niet meer te bedienen omdat er geen stroom op staat.
Het vreemde is echter dat ik vanmorgen bij mijn auto kwam en de ramen weer naar beneden waren en de deur weer los was. Ik sta voor een raadsel.

Nu kan ik elke keer de accu ontkoppelen maar dit is zo'n gedoe. Is er een zekering die ik eruit kan halen die zorgt dat dit niet meer gebeurt?

(en voor de mensen die direct gaan roeptoeteren dat ik naar de garage moet, dat snap ik. Even geen geld in de portemonnee).
nordicseat
Nieuw lid

Re: Ramen automatisch omlaag, zekering eruit

Berichtdoor emielvanputten » 28 jul 2018 20:43:07

Ik zou even naar de overgang van de kabels kijken.
Deur naar chassis

Eerst een andere vraag, als je met de sleutel de deur opmaakt, en de sleutel of open of dicht vast houd. Gaan de ramen dan open en of dicht?
emielvanputten
Opper spammer

Re: Ramen automatisch omlaag, zekering eruit

Berichtdoor emielvanputten » 28 jul 2018 22:06:09

ik vemoed dat als jij door de sleutel vast te houden in de gesloten positie, de ramen dicht gaan.
en ik vermoed dus ook als je de sleutel in het slot geopend vast houd dan gaan de ramen open.

dan vermoed ik dat de microschakelaar in 1 van de sloten defect aan het raken is
deze schakelaar zorg voor de binnen verlichting, de gong als je tijdens het rijden de deur opend.
Wanneer deze schakelaar denkt dat het slot in de geopende staat, dan zal het gevolg zijn dat de ramen open gaan, en de auto van het slot
emielvanputten
Opper spammer

Keer terug naar Techniek & Onderhoud