Lenno's Arosa 1.4 16V Sport

Ben je hier nieuw?? Vertel je verhaal!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Lenno's Arosa 1.4 16V Sport

Berichtdoor krullenbol » 13 nov 2017 16:11:15

Ik zal me hier even voorstellen:

Lenno, 25 jaren jong en student aan de Avans Hogeschool in Den Bosch.
Al enkele jaren trotse bezitter van een '86 Golf MK1 Cabrio G60, die er nu ongeveer zo bij staat:
Afbeelding
Via het onderschrift is het topic van het VWforum daarover te vinden :thumbsup:

In de winter moet ie stilstaan voor de belasting + je wilt echt niet rijden met zo'n ding in de winter :mrgreen:
Daarom had ik eerst een Cinquecento erbij, maar daar is wat veranderd:

De 'r' zit alweer een tijdje in de maand, wat betekent dat de Golf weer bijna richting de tijdelijke rustplaats mag.

Broertjelief heeft de Cinquecento in de warmere maanden gebruikt, maar hij mocht weer bijna afgedragen worden aan mij. Vorige maand de Fiat zonder problemen weer voorzien van een jaar APK, met de bedoeling om er in de winter weer volop gebruik van te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien het weer achterlijk vroeg donker is tegenwoordig en de temperatuur er niet is om buiten wat te gaan doen, beland je sommige avonden ineens op marktplaats.

"Goh, zo'n Lupo 3L is toch ook wel een erg geinig wagentje, maar een diesel is eigenlijk een beetje overkill.. Hmm, zo'n Arosa vind ik er eigenlijk nog leuker uitzien en geinig die uitvoeringen met de uitlaat in het midden! Hey een sportuitvoering met 101 pk, das eigenlijk net wat"

Zo ging het ongeveer :mrgreen:

Dus besloten een lijst op te stellen met wensen:
- Seat Arosa
- Benzine
- Sport uitvoering (74KW)
- Max 200.000 km gelopen
- Elektrische ramen en spiegels
- Airco

*klikt op zoeken*

Daar kwamen er een stuk of 4 uitgerold van het nieuwere model.
De keuze gemaakt om bij een zilvergrijze te gaan kijken, die stond niet te ver weg, voor een nette prijs, oké km's en alle opties die ik wilde.

Genoeg praatjes, tijd voor wat plaatjes (foto's zijn van de advertentie, zal binnenkort een keer wat nette plaatjes schieten):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles is keurig afgestempeld en opgeschreven in het boekje, distributie was 80.000 km geleden gebeurd, dus daar komt van de week een nieuw setje op. Achter een nieuwe kentekenplaat, omdat deze niet zo netjes is en de uitlaat even recht hangen. Ter zijner tijd nog een keertje de koplampjes polijsten en verder doe ik er helemaal niks aan!

eerste ieniemienie update is besteld :mrgreen:

P.S. geen idee waarom de foto's zo groot uitvallen, of het vwforum zijn ze wel 'normaal' :?:
krullenbol
Nieuw lid

Re: Lenno's Arosa 1.4 16V Sport

Berichtdoor krullenbol » 23 nov 2017 13:45:22

Korte update:

De Golf staat weer lekker in de stalling, in de loop van de week even terug om het doek eroverheen te doen en een vochtvreter erin te zetten.
Afbeelding

De Golf even gewassen voordat die stalling inging en meteen de Seat meegepakt. Ook even een goeie waxlaag eroverheen voor de winter, alle kunstof delen behandeld en het interieur met dressing verwend:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(met de bus van pa op de achtergrond)

Afbeelding
Nieuwe plaat erop gehangen, dus dit kijkt ook weer netjes. Als ik een keer tijd heb het ding boven de put zetten en de uitlaat recht zien te hangen. Nieuwe plaathouder ligt inmiddels ook op de mat, dus ook die mag er een keer tegenaan.

Verder de eerste update binnen :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Nu even wachten op het inbouwframe en de achteruitrijcamera :mrgreen:

Wordt vervolgd..
krullenbol
Nieuw lid

Keer terug naar Nieuw hier?? - Stel je voor