Alvast voorstellen!!

Ben je hier nieuw?? Vertel je verhaal!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Alvast voorstellen!!

Berichtdoor Chantal » 9 jun 2015 07:31:59

Goedenmorgen Arosa & Lupo liefhebbers,

Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Chantal, 23 jaar woon in Overijssel en hoop binnenkort mijn eerste autootje te gaan halen!
Na een aantal auto merken en modellen te hebben bekeken en vergelijken met elkaar, kwam ik op Seat Arosa uit! Ja, specifiek Arosa, geen Lupo... Mijn excuses! Waarom? Ehh tsjaa.. Ik ben altijd al Seat liefhebber geweest en ga dan ook liever voor de Arosa! Ookal weet ik dat de Arosa en Lupo zo'n beetje indentiek aan elkaar zijn.

Als het aan mij ligt, koop ik een gele Arosa. Geweldiggggg! :D Een ander leuk kleurtje is natuurlijk ook welkom bij mij, maar liever geen grauwe kleuren als grijs of zwart.. Dat is niks voor mij, veelste grauw.. Doe mij maar een fel kleurtje, dat past beter bij mij.
Daarnaast ben ik ook fan van "licht getunede auto's" dus niet allemaal te overdreven, en ik heb wat foto's gezocht op google van getunede Arosa's.. Andere koplampen en een leuke bumper erop, geweldig! Dat zal mijn Arosa straks ook ondergaan, deze metamorfose! :D

Ik hoop mijn Arosa binnenkort te kunnen kopen en aan jullie voor te stellen! :D Natuurlijk blijf ik tot die tijd wel het forum "volgen".

Liefs,
Chantal
Chantal
Nieuw lid

Re: Alvast voorstellen!!

Berichtdoor DaveyK » 9 jun 2015 19:53:11

Leuke introductie en welkom op het forum!
Geen excuses nodig hoor, ik rijd zelf ook in een Arosa! :D

Grt. Davey
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor jaappie » 9 jun 2015 20:28:15

Welkom!

Arosa's zijn ook erg goed vertegenwoordigd op de site :thumbup:

Heb er zelf ook eentje :mrgreen:
jaappie
Opper spammer

Berichtdoor Chantal » 9 jun 2015 20:50:10

Dankjulliewel! :D
Ik hoop er zo snel mogelijk eentje te kunnen kopen.. Zoveel mooie Arosaatjes op marktplaats,
Waarvan eentje in het bijzonder. Een mooi getunede.. Ook niet "to much tuned" naar mijn idee.
Helaas gaat deze niet van mij worden. Tsjaaa, waarom niet? Om heel eerlijk te zijn; ik ben nog aan het lessen
Ik hoop met 2maand mijn rijbewijs te halen, maar... Ik ben bezig met automaat rijles! Dit omdat ik eerder les heb gehad toen ik 18 was in een schakelauto en vaker geprobeerd schakel te rijden. Nou zegt iedereen natuurlijk, dat heb je zo onder de knie.. Dat weet ik, behalve ik! Ik ben blij dat ik kan sturen, remmen, gas geven, situaties kan inschatten en eigenlijk alles wat bij auto rijden komt kijken. Maar ook nog schakelen en koppelen.. Nee dat word het echt niet voor mij. En eerlijk gezegdd, automaat rijd erg lekker.. ;)
Iemand ervaring met automaat Arosa's? Zou dat graag van jullie horen.. Zowel de positieve als negatieve punten, zodat ik weet wat me te wachten staat.
Dankjwel alvast! :)
Liefs, Chantal
Chantal
Nieuw lid

Berichtdoor H A N S » 9 jun 2015 21:08:30

Welkom hier, leuke intro!

Ik neem aan dat je voor een Arosa type 2 gaat?
In ieder geval veel succes met lessen en plezier met het zoeken naar een geschikte Aroos!

Grz,
Hans
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Chantal » 9 jun 2015 21:32:42

Hallo Hans, dankjewel! Hahaa ik heb echt geen zin meer in lessen, ik WIL mijn rijbewijs. ;) ehmm, sorry ik heb geen idee, type 2?! Ik neem aan dat dat nieuwere model is? Van na 2000 dacht ik? Sorry als ik het mis heb! Heb wel verschillende soorten Arosa's gezien.. Een "oudere" type van 1998 en types met een iets ander neusje en grille, dit zijn denk ik de type 2's.. Ik weet persoonlijk nog niet welke ik ga halen. Ik wil kijken welke motorisch goed is, er mooi uitziet en mij aanspreekt als ik hem ziem dan kijk ik niet naar type 1 of 2. Maar naar Arosa's individueel. Ik hoop dat jullie me nog kunnen snappen en begrijpen. :)
Chantal
Nieuw lid

Berichtdoor Hans-Arosa » 10 jun 2015 05:54:12

---
Welkom hier !!!

En ik begrijp jou wel hoor....ik vind een Arosa persoonlijk ook "leuker"

dan een Lupo [ sorry Lupo-rijders :roll: ]

----
GROETEN HANS
men is nooit te oud om te leren ,ofschoon ik daar zelf wel eens aan twijfel
Hans-Arosa
Wannabe stalker

Berichtdoor Yor » 10 jun 2015 06:41:06

Hi Chantal! Lekker enthousiast. Heerlijk!

Ik wilde net een mooie Arosa Sport die te koop staat posten, zo te horen iets
waar je blij van wordt. Want? Hij is geel en heeft 100pk alleen geen automaatbak.
Yor
Opper spammer

Berichtdoor Chantal » 10 jun 2015 06:46:33

Hallo Yor,

Het zou zeker een auto zijn waar ik blij van word! :) En bij mij past, maar het is "helaas" een schakel.. :( Dat gaat hem dus helaas niet worden! Wel wens ik je heel veel succes met de verkoop en hoop dat hij bij een andere Arosa liefhebber terecht komt! :)
Chantal
Nieuw lid

Berichtdoor Chantal » 10 jun 2015 17:59:20

Maar, zijn er hier binnen het forum nog meer mensen die een Arosa automaat hebben (gehad?)
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen.. Over de automaatbak en dergelijk.. Alle informatie is meer dan welkom! :D Zodat ik me kan voorbereiden en verdiepen in een automaat versie van de Arosa.

Alvast bedankt! :)
Chantal
Nieuw lid

Berichtdoor Yor » 10 jun 2015 20:20:02

Dankjewel. Ik verkoop die specifieke wagen alleen niet :D Op de 2ehands markt zit je qua kilometer stand zit je bijzonder goed, de meeste wagens hebben vrij weinig kilometers gedraaid.
Yor
Opper spammer

Berichtdoor Chantal » 10 jun 2015 20:33:39

Oohh, hahaa sorry verkeerd gelezen Yor!! :P Ik kijk het meeste op marktplaats en op gaspedaal.nl
de laatste is een soort "verzamelsite" van auto's die op andere sites als marktplaats autoscout endergelijk te koop staan.. Dus erg uitgebreid. Zo hoef je niet elke verkoop website na te gaan. Dat is wel handig.
Chantal
Nieuw lid

Berichtdoor Bundy » 11 jun 2015 07:43:01

Welkom.

Hou er rekening mee dat een automaat een stuk meer verbruikt tov een handgeschakelde uitvoering. Gemiddeld kom je met een automaat 3 kilometer minder ver per liter.
You can call me Al
Bundy
Newbee stage 2

Berichtdoor Chantal » 11 jun 2015 09:52:20

Dankjewel! Ik wist dat een automaat ietsje meer verbruikt dan een schakelauto.. Heeft dit verder ook nog met de motor inhoud te maken? Het verbruik..
Daarnaast heb Ik nog het geluk dat we een schakelauto hebben (van me vriend). Voor als we samen weggaan die mee kunnen nemen voor iets minder verbruik. In ieder geval bedankt! :)
Chantal
Nieuw lid

Berichtdoor Hans-Arosa » 11 jun 2015 12:57:51

Bundy schreef:Welkom.

Hou er rekening mee dat een automaat een stuk meer verbruikt tov een handgeschakelde uitvoering. Gemiddeld kom je met een automaat 3 kilometer minder ver per liter.

Maar als je een beetje normaal rijdt en niet constant de

kick-down gebruikt, valt het wel mee hoor :thumbup:

---
GROETEN HANS
men is nooit te oud om te leren ,ofschoon ik daar zelf wel eens aan twijfel
Hans-Arosa
Wannabe stalker

Volgende

Keer terug naar Nieuw hier?? - Stel je voor