Stotterende Lupo

Alle informatie omtrent de Lupo & Arosa op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Stotterende Lupo

Berichtdoor Wouwtert » 29 jun 2017 07:39:33

Goedemorgen!

Ik ben nieuw hier, en zal mezelf (en mijn Lupo) ergens komende week een keer voorstellen in het daarvoor bedoelde topic.

Even kort; ik ben sinds gisteren in bezit van een gele Lupo 1.0 AHT uit 1999. Ik ben vierde eigenaar, vorige twee eigenaars (degene waarvan ik de auto kocht en haar schoonouders) en daarmee de laatste tien jaar van gebruik zijn bekend. Ziet er van buiten en van binnen goed uit, weinig aan op te merken. Elektrische onderdelen zijn er bijna niet, dus kunnen ook niet kapot (geen centrale vergrendeling/ elektrische ramen) Altijd reguliere beurten en onderhoud uit laten voeren. Heb er een volledige set winterbanden op velg bijgekregen met 7,5mm profiel, dus dat is ook mooi meegenomen.

Er zijn een paar probleempjes;

- Het meest hinderlijke probleem is dat de auto soms stottert (begint te bokken) bij koude motor en laag toerental. Bij het geven van meer gas verdwijnt het probleem, evenals bij het indrukken van de koppeling. Bij ontkoppelen en gas geven is het probleem vervolgens verholpen, totdat het zich weer voordoet. Wanneer de motor warm is, is het probleem compleet verholpen.
- Handrem is niet meer van je het... Heeft de lupo een verstelbare kabel of moet er gewoon een nieuwe op?
- Gaatje in de uitlaat, wordt dus lassen of een nieuw stuk op (moet even kijken waar het zit)
- Koppelingspedaal kraakt. Koppeling zelf loopt soepel, lijkt echt het pedaal zelf te zijn. Bekend probleem en makkelijk op te lossen?

Wat dingetjes dus, maar daar was de prijs ook naar. Overigens viel de power van de auto helemaal niet tegen. Had veel minder verwacht, maar kan makkelijk mee op de snelweg!
Wouwtert
Nieuw lid

Keer terug naar Techniek & Onderhoud