EPC PROBLEEM

Alle informatie omtrent de Lupo & Arosa op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

EPC PROBLEEM

Berichtdoor MichaelVW » 13 jun 2017 16:02:06

Goedemiddag Lupo rijders,

Ik zal me eerst even voorstellen (wel zo netjes)
Mijn naam is Michael en ik heb sinds 2 weken een VW lupo 1.0 gekocht (zonder garantie bij een handelaar)
Na ongeveer 300 km gereden te hebben met deze auto is sinds gisteren het EPC lampje gaan branden.Na de motor aan en uit te hebben gezet was dit lampje verdwenen en reed hij nog gewoon normaal naar huis toe.
Nu wil ik in de ochtend de auto starten om naar mijn werk te gaan begint het EPC lampje direct te branden en de motor geeft een ander geluid en begint rond de 10.000 toeren stationair te lopen.
Als ik het gaspedaal indruk gebeurt er niks tot weinig en voel ik dat het hele vermogen weg is.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
ik had al een afspraak bij de garage gemaakt om de auto daar neer te komen zetten zodat hij uitgelezen kon worden maar ik kan nu gewoon niet rijden met deze auto.
Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven of dat iemand dezelfde ervaring heeft gehad en mij kan vertellen wat het kan zijn...
Dit is mijn eerste volkswagen ik rij zelf ook Renault vandaar dat ik jullie ervaren Lupo/Arosa rijders graag om hulp wil vragen!

alvast bedankt!

gr

Michael
MichaelVW
Nieuw lid

Re: EPC PROBLEEM

Berichtdoor H A N S » 13 jun 2017 22:48:25

Welkom hier!

Een EPC lampje is een heel algemeen lampje.
Meestal heeft het te maken met de remlichtschakelaar, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat ook de motor niet lekker loopt.
Zoals je het nu omschrijft staat hij in de ''noodloop'' je auto schakelt verschillende functies uit om rustig thuis te kunnen komen.
Echter... normaal gaat dit samen met het oranje motorstoringslampje... deze brand niet begrijp ik?
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor MichaelVW » 14 jun 2017 11:10:02

Bedankt voor je reactie Hans
Nee het motorstoringslampje brand niet..
de auto staat nu bij de garage en hij belde net dat het waarschijnlijk de Lambdasonde is die vervangen moet worden kosten 298 euro
Dus ben benieuwd of die dan wel weer goed loopt.
De garage is bij mij om de hoek en ik heb de auto daar op de koppeling heen gereden omdat het gas niet reageert dus ik ben wel genoodzaakt om het te laten maken aangezien ik zelf niet zo handig ben..
MichaelVW
Nieuw lid

Berichtdoor H A N S » 18 jun 2017 22:49:56

Is hier nog wat uit naar voren gekomen?
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Keer terug naar Techniek & Onderhoud