New VW LUPO => UP!

Alle informatie omtrent de Up!, Mii & Citigo op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

New VW LUPO => UP!

Berichtdoor MeerArosa » 27 aug 2010 12:28:08

Ik kon het eerdere topic niet vinden, zoeken op 'up' werkt namelijk niet, vandaar een nieuw topic.

Volkswagen Up gaat Lupo heten
Na een handvol concept-cars met de naam Up, is het geen rare veronderstelling om te denken dat de kleine Volkswagen ook daadwerkelijk zo gaat heten. Maar niets is minder waar: Volkswagen stoft voor de productie de naam ‘Lupo’ af.
Dat meldt Autocar. De Lupo (op foto’s 1 t/m 5 als mule) komt eind 2011 op de markt als opvolger van de Fox. De productie vindt plaats in Bratislava (de hoofdstad van Slowakije), terwijl de Fox in Brazilië van de band rolt. De Lupo is onderdeel van de New Small Family: ook Skoda, Seat en zelfs Audi krijgen meerdere Lupo-derivaten in het gamma. Volkswagen zelf investeert 308 miljoen euro in het project.
De auto is ongeveer 3,45 meter lang, 1,63 meter breed en 1,50 meter hoog. Daarmee is de auto meer dan een halve meter korter dan de Polo. Er komen diverse motoriseringen beschikbaar en in 2013 is het zelfs tijd voor een elektrische variant. Volkswagen verwacht overigens geen stormloop op die versie: “Tot 2020 verwachten we een aandeel van twee procent. Het zal een echt nicheproduct blijven.”
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het oorspronkelijke artikel.

VW Lupo voor het eerst gecamoufleerd buiten

Volkswagen is momenteel ontevreden over de marktpositie in het A-segment. Er is hoop in Wolfsburg, want de nieuwe Lupo moet orde op zaken gaan stellen. Eindelijk hebben we nu het eerste beeld van een gecamoufleerde testauto te pakken.

We moesten het tot nu toe nog doen met een rare mule met schade aan de zijkant, maar inmiddels vinden ze het bij Volkswagen tijd om the real thing de weg op te sturen. Ondanks de dikke camouflagejas zien we een lijnenspel dat sterk overeenkomt met dat van de diverse Up-concept-cars, die in de afgelopen jaren op de autoshows verschenen.
Zo’n auto op een zandvlakte geeft u natuurlijk niet zo’n idee van de dimensies, dus we helpen u even. De nieuwe Lupo is ongeveer 3,45 meter lang, 1,63 meter breed en 1,50 meter hoog. Daarmee is de auto meer dan een halve meter korter dan de Polo. We verwachten een onthulling van de Volkswagen Lupo op de IAA in Frankfurt van 2011. Eind volgend jaar begint dan de productie in Bratislava, de hoofdstad van Slowakije.
Dat is nog maar het begin van de plannen van de Volkswagen Groep in het A-segment: de Lupo hatchback is de eerste loot aan de stam van de ‘New Small Family’. Deze familie zal in de loop der jaren flink uitbreiden met onder meer een elektrische Up en zustermodellen van Skoda en waarschijnlijk ook Audi en Seat. Verwacht van de elektrische Up qua aantallen niet te veel. De E-Up komt in 2013, maar Volkswagen verwacht dat de auto in 2020 nog steeds maar twee procent van de totale Lupo-verkopen voor z’n rekening neemt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het oorspronkelijke artikel.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Re: New VW LUPO

Berichtdoor MeerArosa » 27 aug 2010 12:30:20

Er is natuurlijk al eerder over gesproken, maar het begint nu echt concreet te worden. De Lupo en Arosa krijgen een opvolger.

Met weer 4-gaats velgen lijkt het. Een als VW de front- en rear bra opneemt in de optielijst dan is steenslag verleden tijd. :wink:
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor Xtreme » 27 aug 2010 12:40:24

IDD erg handig om een topic te openen..
Hier meer foto's van de gehimzinnige lupo: http://www.vau-max.de/galerie/id=1052/start=0
Hier het wikipedia artikel over de L(UP)O: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_up!
Het autoblog artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/ ... wagen-lupo
En een persconforentie eerder dit jaar: http://carscoop.blogspot.com/2010/01/vo ... afted.html
Xtreme
Über spammer

Berichtdoor MeerArosa » 8 okt 2010 11:55:14

Autonieuws | Nieuwe VW Lupo krijgt noodremfunctie
Volkswagen brengt volgend jaar de nieuwe Lupo in het A-segment. Die kan worden voorzien van een bijzondere optie in het segment van de kleinste.
De nieuwe Volkswagen Lupo krijgt eenzelfde noodremfunctie als is aangekondigd voor de nieuwe Passat. Met dat systeem is het mogelijk dat de auto zichzelf stilzet bij dreigende aanrijdingen op lage snelheden. Daarmee is de nieuwe Lupo de eerste auto in dit segment die zo’n foefje aan boord krijgt.
Op het moment kennen we deze technologie al van Volvo, waar het door het leven gaat als City Safety. Bij de Zweden houdt de auto de weg met camera’s in de gaten. Volkswagen opteert voor een systeem dat werkt met een lasersysteem. Dat gebeurt voornamelijk uit kostenoverwegingen.
In de toekomst moet deze technologie over het gehele Volkswagen-programma worden uitgebreid. Naast de nieuwe Passat, staat ook de toekomstige Golf VII op de nominatie om te worden uitgevoerd met het noodremsysteem.
Afbeelding

Bron
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor MeerArosa » 15 dec 2010 11:07:59

Afbeelding
Volkswagen presenteert elektrische London Taxi
dinsdag 14 december 2010
Volkswagen aast op een nieuwe doelgroep: de taxi-chauffeurs. Een Phaeton is daarvoor uitermate geschikt, maar natuurlijk wat aan de prijzige kant. Als opwarmertje voor de op stapel staande Up!-familie laat Volkswagen ons een London Taxi op basis van de Up! zien.

“Maar dat hebben we toch al eerder gezien?”, hoor ik je denken. Klopt, Volkswagen presenteerde in april van dit jaar de Milano Taxi. De conceptcar was gebaseerd op de Space Up! die in 2007 al debuteerde op de IAA in Frankfurt en later voorzien van een brandstofcel in Los Angeles als Space Up! Blue stond. In tegenstelling tot die twee concepten zijn de Milano Taxi en de London Taxi beiden elektrisch aangedreven.

Motor
Het lijkt erop dat Volkswagen hiermee wil meedingen in de strijd om de nieuwe Londense taxi te gaan leveren. In Londen wordt momenteel hard gestreden om de nieuwe taxi te mogen bouwen en uiteraard is elektrische aandrijving een pré. Volkswagen monteert een 45 kW/h sterk lithium-ion batterijenpakket waaruit zo’n 115 pk is te persen. De topsnelheid bedraagt een kleine 120 km/h en binnen een uur is 80 procent van zijn beschikbare actieradius van 300 km weer volgeladen.

Ruimte

Met de steeds krapper wordende ruimte in de steden is de Up! Taxi dan ook zo compact mogelijk ontworpen. De auto meet 3.730 mm in de lengte, 1.680 mm in de breedte en is 1.600 mm hoog. Dat is nog korter dan de Fox, maar volgens Volkswagen ruim genoeg voor het comfortabel vervoeren van twee volwassenen en hun bagage. Een groot glazen dak alsook forse ruiten moeten het ruimtelijke gevoel versterken.

Union Jack
Om de auto geheel in stijl te houden is er een Union Jack op het dak geplakt en het logo van de stad London siert de zijkant. Dagrijverlichting alsook een Taxi-bordje op het dak maken het plaatje van een moderne Londonse taxi compleet.

Volkswagen Up! familie
Met deze taxi laat Volkswagen ons niet zomaar een toekomstvisie zien. De kans is heel groot dat de auto ook het productiestadium zal halen. Eind dit jaar presenteert Volkswagen namelijk de Up!: een kleine stadsauto die het onder meer tegen de Smart en Toyota iQ op moet gaan nemen. Dat model is onderdeel van een omvangrijke familie waar vermoedelijk niet alleen een driedeurs hatchback en een MPV (zoals deze taxi) onderdeel van uit maken, maar er wordt tevens gesproken over een cabriolet, een vijfdeurs hatchback en een sportauto in de trant van de Up! Light Concept zoals die in december 2009 debuteerde op de Autoshow in LA. Wordt vervolgd…

Afbeelding

Volkswagen blijft bezig met de Up, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Deze variant vind ik persoonlijk leuk om te zien.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor red lupo » 15 dec 2010 14:00:44

vind hem ook wel stoer! vooral met die whitewalls :D
Afbeelding
red lupo
Moderator

Berichtdoor Xtreme » 15 dec 2010 14:16:02

Heeft wat, vooral de binnenkant..maaarrr..

Het doet me denken aan een daihatsu materia.. :roll:
Xtreme
Über spammer

Berichtdoor red lupo » 15 dec 2010 14:28:07

hij heb er idd wel iets van weg :P
Afbeelding
red lupo
Moderator

Berichtdoor smiley69 » 8 jan 2011 10:32:12

ziet er wel grappig uit en het heeft ook wel iets maar zou niks voor mij zijn
golf 2 gti rat look switch to lupo
smiley69
Newbee

Berichtdoor Andso » 8 jan 2011 11:58:50

Ik wil m wel! Maar ben bang dat de uiteindelijke versie als 2 druppels water op de polo gaat lijken alleen dan kleiner.

Hoe vaak ik nu al heb gehoord van mensen ow leuke polo heb je :foei
Afbeelding

Cute Girls Are Never Satisfied
Andso
Opper spammer

Berichtdoor Luikie » 8 jan 2011 18:18:42

Andso schreef:Hoe vaak ik nu al heb gehoord van mensen ow leuke polo heb je :foei

dat heb ik al zooooooooo vaaak gehoord hé.. & dan reageer ik altijd leuke LUPO! :wordgek
Rockford Fosgate <3
Luikie
Newbee stage 2

Berichtdoor red lupo » 8 jan 2011 21:17:09

ik weet op een gegeven moment zelf niet meer wanneer ik polo of lupo moet zeggen omdat ik mensen altijd moet verbeteren ook best vervelend :mrgreen:
Afbeelding
red lupo
Moderator

Berichtdoor camiel driehuis » 8 jan 2011 21:56:55

Ik hoop dat ie snel werkelijk uit komt.

Word mijn lupo vanzelf weer een stukje mooier.

Ik vind het echt een hok.
camiel driehuis
Wannabe stalker

Berichtdoor benny » 22 mei 2011 12:05:37

die taxi lijkt op een daihatsu materia.....
alleen de materia is beter om aan te zien....
Afbeelding
benny
Freak

Berichtdoor Andso » 22 mei 2011 13:37:39

Er is echt heel weinig nieuws te vinden over de nieuwe lupo, zou de dealer al wat meer weten.....
Afbeelding

Cute Girls Are Never Satisfied
Andso
Opper spammer

Volgende

Keer terug naar Techniek & Onderhoud