Polo 6n1 1.4 8v als vervanger voor 1.4 16v in lupo?

Alle informatie omtrent de Up!, Mii & Citigo op technisch grondvlak

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Polo 6n1 1.4 8v als vervanger voor 1.4 16v in lupo?

Berichtdoor Bs-lupo » 28 jun 2016 20:25:21

Mag ik me na lang zoeken eindelijk een trotse luup rijder noemen word ik gewoon keihard opgelicht!
Nog geen 50 km gereden na aankoop(particulier) en m'n luupje begaf het na 2 dagen onderweg van werk naar huis. Waarschijnlijk iets met de kleppen, als je start is het net alsof je geen compressie hebt.

Helaas laat de oude eigenaar af weten om een oplossing te zoeken dus ga zelf maar aan de slag.

Beetje rond gekeken voor reparatie of een donor blok maar deze kosten zijn het dubbele van wat de luup koste. Helaas is die dat niet meer waard in mijn ogen aangezien het de waarde van de auto niet verhoogd. Maar hij ziet er toch echt nog veelste net uit om naar de sloop te gaan.

Nu heb ik voor een spotprijsje een polo 6n1 op de kop getikt met een top motor en versnellingsbak. Op de sloop heb ik geen blok voor €75,-
Dit is een 1.4 8v (aex?)

Mijn vraag aan jullie is dan ook of het mogelijk dit blok(liefst) met vernellingsbak in mijn lupo te krijgen aangezien de eerste arosa's ook met (op het oog) hetzelfde blok zijn uitgevoerd. Nu las ik al wat over 2 verschillende 1.4 8v... maar na lang speuren nog geen antwoord op mn vraag.
Ik verwacht geen 1 op 1, maar kan iemand me vertellen wat er evt allemaal aangepast moet worden?
Heb een complete polo als donor dus kan inpricipe alles over zetten...

Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan me verder helpen? Tips en/of voorbeelden zijn welkom! Misschien een how to??
Bs-lupo
Nieuw lid

Keer terug naar Techniek & Onderhoud