Remklauwen spuiten/verven

Alles over velgen & banden.

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Remklauwen spuiten/verven

Berichtdoor Quintuhn » 21 feb 2015 17:00:15

Goedenmiddag allen,

Ik ben mij er volledig van bewust dat er al enkele forums bestaan m.b.t. remklauwen van een kleurtje te voorzien. En ook op internet is er redelijk wat te vinden. Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil graag mijn remklauwen een kleurtje geven. Enkel wil ik een kleurtje die niet zo vaak voorkomt. Ik heb al bij MOTIP Hittebestendig gekeken, maar die kleurtjes zijn mij iets te standaard... :mrgreen:
Toen las ik hier op het forum iets over Hammerite. Ik heb gekeken, en daar is het assortiment wat breder, wil het niet dat dit geen hittebestendige lak is. De hittebestendige lak is er alleen in zwart en zilver van Hammerite.. Ik vroeg me dus af, is de gewone hammerite ook bestand tegen temperaturen die komen kijken bij de remklauwen??? Of eventueel, zijn er nog andere merken met hittebestendige lak, die een breed assortiment hebben en jullie goede ervaringen mee hebben?

Ik hoor het graag :thumbsup:

Quintin
Quintuhn
Newbee stage 2

Re: Remklauwen spuiten/verven

Berichtdoor H A N S » 21 feb 2015 17:20:00

Wat en waar er allemaal te verkrijgen is weet ik zo niet, maar kies altijd voor hittebestendige lak.
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Evers » 22 feb 2015 10:37:27

Ik heb inmiddels bij 3 verschillende auto's gewoon normale hammerite metaallak gebruikt (2x rood en 1x zilvergrijs). Goed dik aangebracht met een kwast en laten uitharden. Zat er na 2 jaar nog prima op, met hoge drukreiniger eroverheen of goed veel hitte bij circuit dagje maakt niks uit. Dus zou gewoon mooi kleurtje uitzoeken en dat erop kwasten :)
Evers
Newbee

Berichtdoor H A N S » 22 feb 2015 14:10:56

Het gaat er niet zo zeer om of de lak erop blijft zitten of niet, maar of de klauw zijn hitte nog kwijt kan.
Een vriend van mij had ook normale hammerite gebruikt, tegenover de hittebestendige lak van mij.
Het was koud weer, lag ook wat sneeuw... die van hem stonden na een flinke rit gewoon te sissen van hitte, terwijl ik er bij mij gewoon mijn hand op kon houden.
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Quintuhn » 22 feb 2015 20:13:12

Oke duidelijk, dank voor de reacties :thumbsup:

Ik ga dus opzoek naar een hittebestendige lak in een apart kleurtje, mochten er nog mensen aanbevelingen hebben, ik hoor ze graag!!

Quintin

EDIT: ik heb zojuist een beetje rondgekeken en kwam aan bij het merk RAID HP. Volgens de site een speciale verf voor remklauwen, en in een pakket 25€ zit van alles bijgesloten zoals cleaner, kwast enzovoort... Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk, ik vind het er zeer goed uit zien. Maarja, misschien is het wel rommel :cirkel
Hier te vinden: http://www.procartuning.nl/remklauwen-verven.html
Quintuhn
Newbee stage 2

Berichtdoor Evers » 23 feb 2015 09:11:19

Ik ken het merk alleen van de turbo-boost meters etc. op dat gebied is het een prima merk. Klinkt als een handig pakketje, zou gewoon het gokje wagen!
Evers
Newbee

Berichtdoor Quintuhn » 23 feb 2015 22:19:38

Evers schreef:Ik ken het merk alleen van de turbo-boost meters etc. op dat gebied is het een prima merk. Klinkt als een handig pakketje, zou gewoon het gokje wagen!

Denk dat ik dat zeker binnenkort ga doen :D
Quintuhn
Newbee stage 2

Keer terug naar Velgen & Banden