Kwaliteit schroefsets?

Alles over velgen & banden.

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Kwaliteit schroefsets?

Berichtdoor Morten » 14 jan 2013 15:22:27

Ik wil mijn Lupo 3L graag verlagen maar twijfel een beetje hoe ik dat wil doen.

Op dit forum lees ik veel over V-max schroefsets, welke volgens mij veel voorkomen in de vw scene. Maar hoe staat het met de kwaliteit van deze sets?
Ik kom namelijk zelf uit de Honda scene en daar lees je over V-max vrijwel alleen horror verhalen over lekke dempers, slecht weggedrag, geoxideerde stelringen etc.
Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb zelf met Koni, Skunk2 en FK gereden, dat beviel prima.

Ik ben dus opzoek naar een goede prijs/kwaliteits-verhouding in schroefsets met levensduur en wegligging als hoogste prioriteit.
Rijden hier ook mensen rond met alleen verlagingsveren? Ben benieuwd naar de meningen en ervaringen van jullie forum gangers ;)!
Morten
Newbee stage 2

Re: Kwaliteit schroefsets?

Berichtdoor MeerArosa » 14 jan 2013 17:05:18

Morten,

Welkom allereerst! En heel veel plezier op dit forum!!
Bij deze wil ik je ook gelijk een beetje op twee ongeschreven regels van dit forum wijze:
- Wij vinden het altijd erg fijn als forumleden zich (kort of uitgebreid) op de juiste plaats introduceren, gewoon om een beetje een idee te hebben van de persoon en auto achter de forum naam.
- Het onderwerp waar jij naar vraagt is vaker besproken, dus buiten de reacties die hieronder zullen komen. Dus middels de zoekfunctie van dit forum zal je er zeker meer over vinden.
Afbeelding
MeerArosa
Moderator

Berichtdoor Morten » 14 jan 2013 23:33:25

Ahhh hij staat er op :).
Het voorstel topic heb ik twee dagen geleden aangemaakt, dus hierin mag ook worden gepost ;).

Ik begrijp dat ik een "gevoelig" en subjectief onderwerp aansnijd. Toch ben ik erg nieuwsgierig naar de reacties. Ik vond zo 1-2-3 geen topic waarin bijvoorbeeld meerdere merken met elkaar vergeleken werden of mensen die ervaringen hebben met meerdere sets ervaringen deelde, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn zoektalent liggen.
Morten
Newbee stage 2

Berichtdoor mischa72 » 15 jan 2013 21:04:17

Ook ik ben evengoed wel benieuwd naar de reacties :thumbup:

Wat je vaak op fora ziet is dat je met de zoekfunctie oude antwoorden op vragen krijgt, waarbij een fabrikant mogelijk zijn product heeft aangepast, waardoor hij onterecht als prul betiteld wordt.

Groeten,
Mischa
mischa72
Freak

Berichtdoor DaveyK » 16 jan 2013 09:44:24

Ik rij zelf met AP Suspension. AP Suspension is het kleine broertje van Weitec (zelfde fabriek)
Mijn broer heeft een Honda Civic EJ9 en rijdt met een Skunk2 schroefset. Persoonlijk zit er niet veel verschil in. (ja de prijs :P)
Maar een skunk2 schroefset is wel wat stugger.

Ongeveer 80% van de mensen op dit forum die met een schroefset rijden hebben een Vmaxx schroefset. In de VAG scene hoor je weinig slechte verhalen over Vmaxx, al is dat bij Honda een ander verhaal. Mijn broer hoort er best veel slechte verhalen over....
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor mischa72 » 16 jan 2013 09:48:56

DaveyK schreef:Ik rij zelf met AP Suspension. AP Suspension is het kleine broertje van Weitec (zelfde fabriek)

Hoe kun je de "stugheid" omschrijven? Ik ben zelf ook nog zoekende. Zou je de stugheid eens een cijfer kunnen geven tussen 1 (spijkerhard) en 10 (origineel) ? Hoe laag heb jij hem nu liggen (maw, wat is je verlaging tov origineel)?

Groeten,
Mischa
mischa72
Freak

Berichtdoor DaveyK » 16 jan 2013 10:25:07

Ik zou de skunk2 van me broer een 8.5 geven en AP suspension een 7.5. Hij is goed stug, maar komt ook door de plattere banden...
Hoe ver ik ben verlaagd weet ik niet. Heb het nooit gemeten. Achter stelring eruit maar nog wel het stelpotje. Voorkant kan ook nog lager.
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor mischa72 » 16 jan 2013 10:31:20

Huh? Je geeft aan dat de Skunk2 stugger is dan de AP en toch lijkt ie meer op de originele vering/demping? Dat snap ik niet.

Gr. Mischa
mischa72
Freak

Berichtdoor DaveyK » 16 jan 2013 11:29:53

Oh haha, dacht dat de score andersom was...... Zo zie je maar. Geen berichten lezen op je telefoon. :P
Maar een score geven is lastig hoor. Zeker omdat het een persoonlijke mening is en ik niet weet hoe de andere schroefsetjes zijn qua stugheid.

Ik zie dat Dennis nu een V-maxx setje aanbied. Handig als je nog geen schroefset hebt en voor een leuke prijs een schroefset wilt aanschaffen ;)
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor Ivo's » 16 jan 2013 12:54:27

Hoe je het ook wendt of keert, de arosa/lupo blijft een klein autootje.
Dit resulteert in een springerig weggedrag bij ELK ander dan standaard onderstel!
Je kunt een H&R / Weitec / D2 / Intrax of wat dan ook kopen, feit blijft dat een kleine auto nooit comfortabel blijft bij verlaging...
Polo 9N Highline 1.9TDI VVT 145pk/340Nm
Passat 3B Variant TDI Chipped by VagTechniek
Blue 'n Stealth MK4 TDI '98 "Roetmobiel" - 435K km and counting -SOLD!
VW Lupo, The Black Mirror SOLD!
Ivo's
Opper spammer

Berichtdoor LosCreepers_ » 16 jan 2013 13:01:01

Ik heb nog wel een Sport/GTI onderstel liggen, subtiele verlaging met maximale OEM-ness, JWZ.
Afbeelding
Hulp nodig bij monteren van schroefset? Stuur mij een PB!

Afbeelding
LosCreepers_
Opper spammer

Berichtdoor Jeroenn » 18 jan 2013 10:55:27

Anders rij je een keer langs bij davey, hans of de boys in bugpeople's. Kun je het zelf ervaren
Cars:
Lupo 1.6 16v GTI
Arosa 1.4 8v

Ex cars:
Lupo 1.2 6v TDI
Lupo sport 1.4 16v
Arosa 1.4 8v
Jeroenn
Opper spammer

Keer terug naar Velgen & Banden