Peli's Lupo GTI

Nieuw: laat hier zien wat je gedaan hebt aan je Lupo of Arosa (bijvoorbeeld voor en na plaatjes) en wat je nog allemaal van plan bent!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Peli's Lupo GTI

Berichtdoor Peli » 6 apr 2015 23:25:25

Ik ga toch maar een projecttopic aanmaken. Na een jaar rond gereden te hebben toch maar langzaam wat dingen veranderen aan de luup. Hier eerst de foto's hoe hij was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij aankoop was de airco kapot. De condensor was kapot. Deze is vervangen en gevuld. Door het vervangen is er een slang gaan lekken. Nieuwe besteld en geplaatst. Nu werkt de airco weer.Inmiddels is de originele radio vervangen door een Pioneer Avic-F930BT. Riemen staat geplant voor de trip naar Worthersee.

Reparatie nog gepland
[*] Sierstukken achter
[*] Handgreep achterklep
[*] Zijknipperlichten Zijn inmiddels vervangen
[*] Roest op dak (dakrails)
[*] Steenslag motorkap
[*] Beschadigingen bumper voor
[*] Uitzoeken waarom ESP niet werkt De G200 sensor lijkt defect. Hier een keer een andere voor zoeken.
[*] Spiegelkappen
[*] Diverse plaatsen spot-repair (iemand goed adresje)
[*] Remklauwen spuiten
[*] Nokkenasversteller Besteld op eBay voor 100 euro ipv 650 bij de dealer. Is inmiddels vervangen.

Aanpassingen
[*] Ik ga toch weer in de cruise control van een GTI duiken
[*] Comfortblinker
[*] Dimmende binnenspiegel
[*] Zoveel mogelijk led in de lampen
[*] C5 ruitenwisser achter
[*] klapsleutel
[*] Golf 5 of 6 stuur Is een Polo 6R geworden. Zonder functies)

Wensenlijst
[*] BBS RS 814 (heb begrepen dat die ook onder een Golf 4 geleverd zijn. Klopt dit?)
[*] Nieuwe vloermatten
[*] Klapramen
[*] Getinte ramen achter
[*] Climate control
Laatst bijgewerkt door Peli op 28 maart 2016 14:01:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Suzuki Samurai, groen, voor de fun
Audi 80 GT, rood, dagelijks
Peli
Newbee stage 2

Re: Peli's Lupo GTI

Berichtdoor H A N S » 7 apr 2015 16:19:10

Ga dit in de gaten houden! :wink:
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor RobLN » 7 apr 2015 16:58:59

Welkom en welke vw-radio zat erin bij jou? Ben op zoek naar een originele namelijk.
RobLN
Newbee stage 2

Berichtdoor H A N S » 7 apr 2015 23:26:13

RobLN schreef:Welkom en welke vw-radio zat erin bij jou? Ben op zoek naar een originele namelijk.

Die van de foto. :wink:
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Peli » 7 apr 2015 23:51:57

Dat was de gama. Die radio is alleen al weg. Maatje kan een lupo en daar zit hij in. Is recentelijk verkocht. Heb hem hier nog niet gezien.
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Peli
Newbee stage 2

Berichtdoor RobLN » 8 apr 2015 17:48:22

H A N S schreef:
RobLN schreef:Welkom en welke vw-radio zat erin bij jou? Ben op zoek naar een originele namelijk.

Die van de foto. :wink:

Speltip 1: nooit internetten en tegelijk tv kijken..maar ik hou deze gti ook in de gaten, inspiratie opdoen is altijd goed.
RobLN
Newbee stage 2

Berichtdoor Peli » 22 jun 2015 22:39:38

Ben de afgelopen weken weer bezig geweest met de lupo. Het jaarlijkse onderhoud stond weer voor de deur. Overal nieuwe filters in en vloeistoffen vernieuwd. Alleen in de bak kreeg ik niet de juiste hoeveelheid olie. Bleef op 2 liter en een beetje hangen. Is dit genoeg?

Verder rondom nog de schijven en remmen vervangen. Achter zeker nodig en voor nog niet perse. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik de komende tijd goede remmen heb.

Algelopen vrijdag is hij voor een APK geweest. Helaas afgekeurd. Derde remlicht deed het niet. Helaas een kwaaltje bij de lupo's heb ik begrepen. Deze is vervangen zonder de spoiler er of te halen. Nu zit hij niet vast zoals het eigenlijk moet maar hij komt er niet meer uit dat weet ik zeker. Wat ik alleen vreemd vond is dat het bestelde remlicht eigenlijk niet de goede was. Besteld om chassisnummer door en bij de dealer. Gat in spoiler was kleiner dan de lamp. De lamp heb ik aangepast zodat hij wel paste. Onderste randje van de reflector heb ik verwijderd. Nu past hij goed en werkt weer.

Ook was de veer rechts achter gebroken (lees 4 cm van de bovenste ring af). Deze ook maar gelijk besteld en een nieuwe op gezet.

De hoogte sensor van de xenon was intussen ook defecte gegaan. Boutje tussen de sensor en de beugel naar de achteras was afgerot. Hiervoor heb ik een busje gedraaid en die in de beugel gezet. Met een boutje (m6) zonder draad in de bus. Alles RVS. Dit zal dus niet meer kapot gaan.

Omdat foto's meer zeggen dat tekst ook ff wat foto's. Helaas ben ik vergeten foto's te maken van het aanpassen van het derde remlicht.

Afbeelding
De aangepaste hoogtesensor

Afbeelding
Nieuwe multiriem

Afbeelding
Oude veer
Afbeelding
Nieuwe veer

Nieuwe remmen
Afbeelding
Afbeelding
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Peli
Newbee stage 2

Berichtdoor emielvanputten » 23 jun 2015 03:00:31

2 liter lijkt me niet echt voldoende.... Denk niet dat je voldoende smering op de versnellingen zal krijgen...

En hoe heb je je remlicht er dan uit gekregen? Zoals ik het weet zit je remlicht met 3 bouten en moeren vast in de spoiler. De spoiler zit op zijn beurt vast met 2 bouten op de hoeken en 2 of 3 schroeven.....

Dus je remlicht zou er nooit uit kunnen zonder de demontage van de spoiler. Tja dealers, altijd zelf ook de nummers controleren...
Die les heb ik al meerdere malen hard geleerd.
(Google chrome heeft de spelling gecontroleerd, spellings klachten gaarne melden bij Google.nl)
(Voor fouten in de grammatica gaarne mijn ouders en scholen aanschrijven)

ex-eigenaar van een Lupo 1.0 uit 01-2000 Kleur: Tornadorood LY3D
ex-eigenaar van een Lupo 5L 1.4 FSI uit 04-2004 Kleur: Blau-Antrazit Pearl LC7V
eigenaar van een Lupo 1.2TDI 3L uit 07-2004 Kleur: Revenna blauw pearl LC5J

Afbeelding
emielvanputten
Opper spammer

Berichtdoor Peli » 23 jun 2015 10:08:09

Leek mij ook te weinig. Heb de auto op de brug schijn gedaan maar kreeg er echt niet meer in. Zitten er meerdere vuldoppen op? De onderste is voor aftappen en die er boven om te vullen.

Bij de lamp heb ik met een gatenzaag de bouten uitgeboord. Die blijven dus zitten. Bij de nieuwe ook gedaan. Op de hoeken een beetje kit dat hij goed blijft zitten.

Artikelnummer van de lamp zelf ook in etka gecheckt en op de lamp. Zijn het zelfde. Zelfs revisieletter is gelijk. Toch is hij anders. Misschien geen or originele spoiler.
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Peli
Newbee stage 2

Berichtdoor LupoAHT » 23 jun 2015 10:37:21

2 aanvullinkjes :

*Wb de bak, kijk eens goed hoeveel olie er echt in moet , die hoeveelheden schelen nogal per type bak ...
Als je hem echt gevuld hebt tot hij overliep moet er ip genoeg inzitten, mogelijk is dan niet alle oude olie eruit gelopen ...
Maar door de auto linksvoor op te krikken, zodat de bak schuin hangt en de vulopening het 'hoogste' punt wordt kun je er wel eenvoudig tot een halve liter meer in kwijt, dat wordt vaak geadviseerd bij deze VAG-bakken

*Ik heb zelf juist slechte ervaringen met RVS in een gewoon ijzeren 'omgeving', door de potentiaalverschillen tussen normaal ijzer en RVS krijg je zgn galvanische corrosie... Het roest dan juist nog harder dan wanneer je een goede gegalvaniseerde bout gebruikt .., wel eentje van voldoende hardheid kiezen (minstens 8.8, liever hoger)
LupoAHT
Wannabe stalker

Berichtdoor H A N S » 23 jun 2015 18:39:10

Ik vind het ook knap van dat remlicht...

Maar je hebt je vakantiegeld weer goed gebruikt zie ik. :D
Nu maar hopen dat je er voorlopig weer een tijdje vanaf bent.
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Peli » 23 jun 2015 21:51:01

Ik zal hem nog een in de brug hangen. Kijken of ik er nu wel wat meer in krijg en dan links idd ff opkrikken. Wat betreft de hoogtesensor. Dat is ook de reden dat ik het gat groter gehouden heb dat er altijd speling op blijft zitten. Thuis heb ik de keuze uit twee bruggen (hobbymatig). Dus hij staat er regelmatig op om even te kijken of alles nog goed is.

De spoiler eraf halen was voor mij de laatste optie. Dat doe ik liever niet. Nu is het ook goed opgelost. Alleen hopen dat hij goed vast blijft zitten. Vakantiegeld is ook weer op inderdaad. Alleen heb ik nog wat gereserveerd voor een golf 5 of 6 stuur. Dan wil ik gaan proberen er een airbagcover op te zetten van de zelfde stuur alleen de airbag van de lupo. Die van een golf zijn namelijk allemaal groter.
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Peli
Newbee stage 2

Berichtdoor Peli » 30 jun 2015 23:03:18

Vandaag even met een biertje een rondje gelopen rond de lupo en ff een lijst gemaakt met dingen die ik nog wil doen. Wordt stiekem toch best veel.

Reparatie nog gepland
[*] Sierstukken achter
[*] Handgreep achterklep
[*] Zijknipperlichten
[*] Roest op dak (dakrails)
[*] Steenslag motorkap
[*] Beschadigingen bumper voor
[*] Uitzoeken waarom ESP niet werkt
[*] Spiegelkappen
[*] Diverse plaatsen spot-repair (iemand goed adresje)
[*] Remklauwen spuiten
[*] Nokkenasversteller

Aanpassingen
[*] Ik ga toch weer in de cruise control van een GTI duiken
[*] Comfortblinker (is reeds besteld)
[*] Dimmende binnenspiegel
[*] Zoveel mogelijk led in de lampen
[*] C5 ruitenwisser achter
[*] klapsleutel
[*] Golf 5 of 6 stuur. (airbag lupo overzetten)

Wensenlijst
[*] BBS RS 814 (heb begrepen dat die ook onder een Golf 4 geleverd zijn. Klopt dit?)
[*] Nieuwe vloermatten
[*] CRUISE
[*] Klapramen
[*] Climate control
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Peli
Newbee stage 2

Berichtdoor H A N S » 1 jul 2015 18:24:23

Flinke lijst ook, ik ken het...
Trouwens... als die nokkenasversteller niet al te veel stoort, lekker laten zitten.
Een nieuwe kost ruim € 650,-
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor Peli » 5 jul 2015 23:07:27

Zo vandaag ook weer een update doorgevoerd. Een polo 6R stuur erin gezet.

Wat is dat een klooi zeg dat stuur eruit halen. Het stuur op zich is het probnleem niet alleen de airbag wel. Ik heb/had het stuuur met de ijzeren ring die je moet omschijven om hem eruit te kunnen halen. Alleen omdat je er niet goed bij kan en je niks ziet ben ik toch een uurtje of 2 met de airbag aan het stoeien geweest. Uiteindelijk tocg gelukt.

Wat ik alleen niet snap is dat mensen drie gaatjes moeten boren in het nieuwe stuur voor de sleepring. Ik heb gewoon het stuur zo over kunnen zetten. De twee uitstekende pinnetjes van de sleepring pasten perfect. Weet iemand waar dat dan voor is. Alleen moet ik nog een gaatje tappen voor de kabel van de airbag. Denk de aarde.

Afbeelding

Op ebay heb ik een cover bestelt voor dit type stuur. Ik ga proberen de airbag over te zetten. Zal bij deze verbouwing wat meer foto's maken zodat jullie, als het lukt, er ook iets aan hebben.

Resultaat tot nu toe
Afbeelding

@hans klopt. Hij staat ook heel laag op mijn lijstje. Is alleen als ik verder niks meer heb of ik loop er goedkoper tegenaan. Kijk nog regelmatig op ebay en marktplaats. Alleen niet heel actief.
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Peli
Newbee stage 2

Volgende

Keer terug naar Projecten