RicoAgm Lupo exit klaar finito

Nieuw: laat hier zien wat je gedaan hebt aan je Lupo of Arosa (bijvoorbeeld voor en na plaatjes) en wat je nog allemaal van plan bent!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Re: ricoAgm Lupo 1.0 Opknapper! New home + rebuild interieur

Berichtdoor ricoAgm » 13 nov 2014 02:28:05

weer verder met de lupo! het was weer even stil me oom is inmiddels 2 weken terug overleden :( en heb verder ook me baan verloren dus alles gaat nu! OP! een lager pitje!! dan het al was :(!

wat heb ik inmiddels gedaan! :

schokbrekers rondom eronder weg gehaald! en de remklauwen eraf gehaald voor ( wel de leidingen afgeknepen etc :P ) de achter trommels eraf gehaald waar ik een bende van ellende tegen kwam dus ook daar wordt aandacht aan besteed!!

verder heb ik de onderbumper gesloopt xD geintje heb em geruild met de sloop zo 1 op 1 geruilt verder niks bijbetaald etc!!
voor :
Afbeelding
na:
Afbeelding
ook heb ik op de sloop een mooi scherm gevonden in kleur :D scheelt een hoop spuitwerk alleen krijg ik de bouten niet los ( vast gerot en verrot! :P dus die gaat eraf als de lupo weer naar buiten gerold kan worden dus armen terug assen terug etc.. :P )
Afbeelding
hier het lelijke scherm :P :
Afbeelding
toen rolde hij nog nu staat ie op bokken en blokken :P

gelijk een paar mooie dingen gescoord van een andere auto / ander merk auto :P ( heb 2 astra's waarvan 1 gestript gaat worden!! ) nu kwam een vindingrijke vriend met het idee de elektrische stuur bekrachtiging aan te passen voor in de lupo ( die dus geen stuurbekrachtiging heeft ) en ook de grotere rem bekrachtiger overbouwen en! de grotere rem schijven voor! ( waarom ? simpel meer remkracht en dus voor mijn idee veiliger)
de donor wagen! :
Afbeelding
de remmen van die astra komen onder mijn astra en de 4x100 remmen komen onder de lupo :P

duss dit is het weer even ben aan het wachten op mijn bestelde spullen om de boel is grondig te spuiten en schuren en vervangen :) word wel weer wat duurt alleen even :P
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor leopost96 » 14 nov 2014 09:15:55

gaaf project! hoop voor je dat de 1.0 nog te maken valt.
:rockon
Seat Arosa 1.4 16V Sport
leopost96
Wannabe stalker

Berichtdoor ricoAgm » 14 nov 2014 15:00:26

Hoop het persoonlijk ook.. Het probleem alleen is dat me maatje waar t blok is nog geen foto's heeft gemaakt van te blok hoe hij hem nu heeft.. Weet dus verder ook de ontwikkeling daarin niet
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor leopost96 » 14 nov 2014 15:29:08

ricoAgm schreef:Hoop het persoonlijk ook.. Het probleem alleen is dat me maatje waar t blok is nog geen foto's heeft gemaakt van te blok hoe hij hem nu heeft.. Weet dus verder ook de ontwikkeling daarin niet

een telefoon is uitgevonden om er mee te bellen naar iemand om iets te vragen? :lol: :mrgreen:
Seat Arosa 1.4 16V Sport
leopost96
Wannabe stalker

Berichtdoor ricoAgm » 28 nov 2014 01:50:02

hehe foto's binnen hij was er niet aan begonnen omdat bij hem zijn oom slecht lag net als bij mij ( vorige maand overleden en zijn oom nu 2 weken terug) dus vandaar.. nu had ie afleiding nodig en ging hij motor slopen!!!

hierbij de foto's die ik van hem kreeg waarvan ik enorm schrok eigenlijk omdat zowel zuigerveren als! de kop eraan zijn

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

echt bagger maar! fixbaar!

dus hij gaat er op het gemak mee verder heb er een astra bij gekocht als extra project waar ik dus ook tegelijk aan werk! er komt miss nog een lupo bij voor de demontage en om deze erbij te upgrade maar voor nu staat de lupo er even lekker motorloos bij :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat was em weer even :P
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor leopost96 » 28 nov 2014 07:51:14

lekker kaal zo haha
Seat Arosa 1.4 16V Sport
leopost96
Wannabe stalker

Berichtdoor ricoAgm » 28 nov 2014 11:48:34

Mooi hè dat kale hok xD hij dient nu tegelijk als opslag xD me astra delen liggen erin xD achterbank zitting is eruit en de leuningen plat geklapt en nu liggen de deurpanelen van me astra erin en nog wel meer astra spul xD maar goed dit komt eruit als de lupo weer verder wordt opgebouwd xD
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor leopost96 » 28 nov 2014 12:52:12

wordt de lupo dus toch nog voor een goed doel gebruikt ondanks dat die niet rijdt :mrgreen:
Seat Arosa 1.4 16V Sport
leopost96
Wannabe stalker

Berichtdoor ricoAgm » 28 nov 2014 16:14:07

Zeker zeker maar hopelijk gaat ie komend jaar weer voor de apk sinds 2 jaar xD
ricoAgm
Stalker

Re: RicoAgm Lupo Rebuild starts soon! :)

Berichtdoor ricoAgm » 30 apr 2015 22:20:32

nouh! de titel zegt het ! nu! gaat de lupo voortgang boeken :) over 2 weken ga ik de motor ophalen ( heb al aanbetaald en maak komende week het restbedrag over en haal em die week erop op omdat ik geen vervoer heb !)

dus nieuwe ( gebruikte 152000km) motor geregeld ( nieuwe ketting en nieuwe koppakking) pas een servicebeurt gehad bij het vervangen van de bak ( die zichzelf direct weer eruit blies en de eigenaar van de wagen er klaar mee was! dus weer een getunde lupo minder helaas maar mijne is ermee gered! :) ) dus ga de lupo nu in volle vaart schoonmaken onder de motorkap en gelijk een kleurtje geven zodat het er weer fris uitziet :) ook ga ik verder met mijn astra project en ga ik puzzelen met de stuurpomp uit de astra om die pas te maken in het lupo motor ruimtetje als de motor er in ligt ( dus nog niet aangesloten dan kan ik em eruit liften als ik de stuurpomp in positie heb gemaakt :) dan is het alleen nog de alarmlicht schakelaar erin solderen en de achter ruit verwarming werkend maken en de mistlampen op een apart schakelaartje in het dashboard maken ( geen zin om het gehele dashboard eruit te slopen aangezien het niet voor bereid zit ) ook ga ik de achterlichten iets smoke denk ik ( gezien de koplampen zwart zijn en de pinkers ook dus dan is alles smoke lijkt mij mooier!!)

dus de lupo heeft een tijd stil gestaan zonder dat ik em heb aangeraakt wat nu dus wel gaat beginnen gezien hij klaar moet staan voor juni :P

nu is mijn vraag heeft er iemand nog leuke spulletjes voor een lupo waar ik me vriendin mee kan verassen. ik heb al speakers acherin gebouwd en die werken alleen de paneeltjes nog mooi maken ( geen idee hoe!! ) en verder de auto afbouwen zodat de motorkap ook weer daglicht kan zien :)

dit was het dus weer voor vandaag.. ik hou het forum iets meer in de gate omdat ik weer een hoop achter loop en dus weer beetje op de hoogte wil zijn van hoe en wat :)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor H A N S » 30 apr 2015 23:49:55

Kijk, gaat de goede kant op lees ik! :thumbsup:
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor jaappie » 1 mei 2015 06:06:57

Het origineel aansluiten van de mistlampen is niet heel lastig hoor!

Er staat een how to geschreven, je hebt alleen draad en de schakelaar nog nodig :thumbsup:
jaappie
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 8 mei 2015 17:51:17

Als 1 van jullie dat weet die mij zou kunnen willen helpen zou top zij!
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor jaappie » 8 mei 2015 19:01:51

viewtopic.php?f=4&t=981&start=60" target=\_blank

Hier is de link naar de How to :mrgreen:
jaappie
Opper spammer

Re: RicoAgm Lupo Rebuild begonnen!!

Berichtdoor ricoAgm » 30 aug 2015 19:47:55

zo maar is een motor gekocht omdat de oude dus niet meer te redden was.. bleek dat de krukass ook scheuren vertoonde en dat de lagers verrot waren dus jah snel klaar beter andere motor met 152xxx op de teller
Afbeelding
Afbeelding

maar dan kom je erachter dat je koppeling ook op is en dat je schakel stangetje is afgebroken en VAG KAN EM NIET LEVEREN! zegge ze.. kan je mij niet wijs maken maar goed dus die zoek ik nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gelukkig is mijn versnellingsbak wel nog heel gelukkig dus we gaan nu zoeken naar dat stangetje en dan bied ik em aan voor APK na 3 jaar stilstaan!! maar moet ik wel dat F*ck ding vinden ( sorry ).

verder eigenlijk schokdempers wisselen nog maar komt wel als die weer rijd zijn niet APK afkeur lek ( zwager heeft even gekeken is erkent BMW keurmeester ;) )

dus we gaan weer lekker verder en dan later de mistlampen aansluiten want daarvan is 1 ook stuk!
ricoAgm
Stalker

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten