RicoAgm Lupo exit klaar finito

Nieuw: laat hier zien wat je gedaan hebt aan je Lupo of Arosa (bijvoorbeeld voor en na plaatjes) en wat je nog allemaal van plan bent!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Re: ricoAgm Lupo 1.0 Opknapper! New home + rebuild interieur

Berichtdoor emielvanputten » 16 mei 2014 08:00:10

ts heeft een vriendin,
vriendin heeft ook een vriendin
en die vriendin heeft een vriend

en met de vriend gaat hij mee.

teminste zo lees ik hem
emielvanputten
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 18 mei 2014 19:46:46

Juist dat is correct :-) er komt zeker Schot in alleen is.de vraag hoe hij vervoert gaat worden en dan wat het kost aan onderdelen en dan wanneer hij ermee klaar is hij gaat em strippen en spuiten etc... Dus wordt een project voor hem nadat alles is gespoten en de nieuwe delen er zijn gaat ie eraan beginnen voor examen dus wordt leuk!
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor LupoAHT » 20 mei 2014 13:54:04

Misschien ten overvloede :

Als je AHT-motortje wordt opgeknapt, laat er dan ook nieuwe hydraulische klepstoters inzetten !
Je kunt ze alleen verwisselen bij gedemonteerde cylinderkop

Deze zitten onder in het blok (bij de onderliggende nokkenas) en gaan vaak vastzitten
Het zou jammer zijn als je daar pas achterkomt als de gereviseerde cylinderkop er weer netjes opzit :cry:
LupoAHT
Wannabe stalker

Berichtdoor ricoAgm » 21 mei 2014 18:32:16

Blok wordt helemaal kaal gemaakt dus onderblok gaat ook open! Alles gaat eruit en eraf en alles wordt schoongemaakt gerepareerd of vervangen dus de motor wordt flink aangepakt ( zelfs krijgt ie een kleurtje) maar tog bedankt voor de tip! Ik ga het zeker in de gaten houden
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor ricoAgm » 5 jun 2014 20:59:17

beetje begonnen met rommelen aan de lupo ( Verveling heerst!! ) dus beetje Gepoetst om te kijken of er nog roest zat en ja!! al een deel gevonden!! Hierbij before en after foto's :

Afbeelding
Afbeelding
jaja oude foto's want had al wat roest gevonden en met hamerite bespoten (na het kaal schuren tot op het metaal natuurlijk anders roest t heel snel weer

dus hier nog een foto van de voorkant :
Afbeelding
en dus heb ik al een beetje schoon gemaakt en! de roest kaal gemaakt alleen nog schuren en goed gronden etc... :
Afbeelding
zoals hier te zien dat plaatje al gespoten (donkerder dan de rest van de lak maar dat boeit niet als het maar goed dekt en niet gaat roesten!! :
Afbeelding
Dit kwam ik nog tegen!! :
Afbeelding
zo ziet het er nu dus uit ( moet nog meer schoonmaken maar de bak moet los!!! :P dus de motor hangt te bungelen in de luup ff :P :
Afbeelding

Dus nog even geduld dan kan ik alles netjes!! Schoonmaken en!! eventueel Bij spuiten opschuren etc..!! :)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor auto emocion » 6 jun 2014 14:35:26

Die motorkap is echt zo gaaf ben er jaloers op.
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge
auto emocion
Stalker

Berichtdoor ricoAgm » 7 jun 2014 17:52:15

Dat hoor ik meer eerst wouden we em wrappe maar iedereen vondt t zo gaaf en appart dat ie definitief zo blijft!
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor ricoAgm » 19 jun 2014 17:42:22

zo vandaag even de binnenkant leeg Getrokken en weer ingebouwd of nahja al het plastic vanaf onderkant Dash tot aan de kofferklep!! en ik moet zeggen het staat veel maar dan ook veel Luxer zo dat zwart !! Hierbij de foto's die vandaag gemaakt zijn ( Motor hangt nogsteeds :( maar goed heb geen haast gelukkig!) :
Afbeelding hierbij grijs r zwart L :P
Afbeelding Grijs eruit zwart Terug :D
Afbeelding grijs eruit zwart terug! :D
Afbeelding hele Puzzel!!
Afbeelding Weg ermee!
Afbeelding ZWART!! :D hoedenplank nog
Totaal Plaatje!! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nu samen met mijn Astra ( jaja een opel rijder die een Vw opknapt :P ben geen merk hater!! Gelukkig!!)
Afbeelding
Afbeelding

zo zondag weer even kijken hoe we het blok eruit gaan halen enzo en heb ook geleerd van een oud VW monteur dat de aandrijf assen met inbussen vast zitten aan de bak !! ( DAAROM LUKTE HET NIET OM HEM ERUIT TE KRIJGE!!!!!!!! )

lekker bezig geweest vandaag dacht ik zo :)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor jaappie » 19 jun 2014 17:52:27

Het zwarte ziet er toch stiekem er wel beter uit :D
Wordt een gave lupo zo!
jaappie
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 19 jun 2014 18:49:59

Dankje :) ik doe me best om me kennis erin te verhogen.. toen ik heel eerlijk gezecht begon met de lupo had ik zoiets van waar ben ik aan begonnen... of had een lopende gekocht... Maar nu ik deze lupo de kans geef heb ik wel een garagebedrijf doen laten sluiten Door middel van de vorige eigenaar inlichten over de staat van onderhoud!! en het bedrijf confronteren met de foto's die ik heb gemaakt ookwel de vorige eigenaar heeft het gevecht gewonnen en een 50/50 split gedaan met mijn ookwel lupo was voor mij Gratis!! tot nu toe dan alles wat ik nu koop is allemaal uit eigen zak !!

nu heb ik wel dat als ik naar de lupo ga dat ik merk dat ik tog echt om die lupo begin te geven zo van ships ik sloop t maar als ik dan zie wat ik ervoor terug maak ist tog iets om trots op te zijn!!! nu is mijn hoop alleen nog gevestigd in de motor dat deze mij niet doet laten schrikken.. het leuke alleen is dat alles tot nu toe wel weer werkend is geworden ( Radio speakers etc..) maar krijg alleen de achterruit niet verwarmt!! zodra ik de schakelaar aan heb d.m.v. de verlichting en ik sluit t verwarm draadje uit gaat alles uit.. (komt dit door de accu die dan leeg is ofzo?? ) verder moet ik nog de juiste stekker hebben voor de alarm licht schakelaar!! er zit nu een type 1 stekker aan en moet een type 2 stekker hebben!! met een stuk draad eraan want hij is net 15cm te kort :( dus mocht iemand iets hebben!!! Denk aan mij! :)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor Johan 3L » 19 jun 2014 21:30:13

Als je in al die tijd nooit je accu hebt opgeladen, maar wel bijvoorbeeld de radio aan, kan dat best ja. De achterruit verwarming trekt best wel veel stroom.
Zonder iets aan te hebben loopt je accu na zoveel maanden ook langzaam leeg, zeker als het al geen nieuwe accu meer is.
Even een dag de lader er op en je kan weer vooruit.
Geen garantie dat de achterruit verwarming dan wel werkt, maar zoals je het probleem omschrijft, kan dat wel de oorzaak zijn.
Johan 3L
Freak

Berichtdoor benniez » 20 jun 2014 13:29:16

Bij sommige auto`s werkt de achterruitverwarming alleen als er een laadspanning wordt waargenomen, omdat deze inderdaad veel vermogen trekt en je accu daarmee in no-time leeg zou zijn. Of dit bij de lupo ook zo is weet ik niet.

Vorige week heb ik een AHT blok verkocht, moest nog even aan jou denken. Waarom hang je er niet een ander blokje in? Sleutelen is leuk, maar rijden is leuker ;)
benniez
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 20 jun 2014 17:08:57

Rijden is leuk maar geld is er niet naar om een ander blok te kopen het project licht op een laag pitje omdat me vriendin haar rijbewijs nog niet hebt en als je een ander blok koopt weet je nooit wat ermee gedaan is dus wordt t revisie plan wel duidelijker
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor benniez » 22 jun 2014 18:55:03

Aan een kant heb je gelijk, je weet niet wat je koopt als je een gebruikt blok koopt. Je kunt de compressie meten en de verkoper op zijn blauwe ogen vertrouwen dat het blok loopt. Het is de meest toegepaste manier, en dat is echt niet voor niks.

Aan de andere kant heb je namelijk geen gelijk, een (volledige) revisie is alleen aan onderdelen al duurder dan een gebruikt blokje. Daarnaast loop je altijd nog een risico dat er iets niet helemaal goed gedaan is.
benniez
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 19 okt 2014 23:25:24

zo na een tijdje niet aanwezig te zijn geweest weer even me verhaal over de luup bijwerken :) Helaas zonder foto's die volgen nog :)

ok het begin :

ik ben even een tijd afwezig geweest omdat me oom op het moment op sterven licht ( nogal Knudde!!!!!!!!!!!!) dus ik moet even kijken of ik tijd over heb voor meerdere updates enzo.. maar goed

ik begin nu over de lupo,

ik ben begonnen met het kaal strippen van de motor ruimte. de motor is nu in alkmaar bij een maat van me ( vandaag overgebracht en dat is dus et begin van het strippen van de motor :) ) dus hij kan het blokje open schroeven en kijken wat hij kan betekenen en of de cilinder wanden nog in orde zijn!! ( ik hoop het anders wordt dit project nog!! grondiger aangepakt op ophaning en!!!!! motorisch betreft!! ( hierover meer aan het einde!!)

ik ben ook begonnen met het loshalen van de oude! lekke! schokdempers!! ( ik had de auto op poten liet em zakken en Poef zij 1 demper voor!!! ( Gelijk overal vloeistof dus gelijk weer op poten gezet! ) en ben begonnen met het loshalen van de dempers :) nu moet ik voor nog loshalen! maar acher heb ik 1 kant bijna los gezien! ik me arm en rug openhaalde aan de wielrand van de lupo ( ik zette kracht en opeens schoot de ratel door ookwel hij ratelde niet meer en schoot ik met me schouder en rug lanks de wielrand!!) nouh toen had ik zoiets van ik kap ermee en ga naar huis douche om me schouder te ontspannen ( heb er alleen nu 2 weken later nog last van :( )

nadat ik dus de lupo poten eraf wou halen wat was mislukt heb ik besloten kabels te trekken door de lupo die ervoor zorgen dat me lupo speakers achter krijgt!! en ook de tweeter gaten in het dashboard heb ik gevult met audio system tweetertjes die ik op de sloop in een asora vond :) werken perfect!!!!!! nu moet ik alleen de acher paneeltjes even aanpassen op speakers achter ( gat zaag erop gat zagen speaker afdekjes erop schroeven met miss een panty ertussen ) zodat t er goed uitziet en de luup wat extra geluid krijgt!! maar eerst speakers vast maken door zelfgemaakte pasringen van hout :) )

ik hoop 1 deze dagen de motor van binnen te kunnen bekijken!!! en te kunnen kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen!! :) en dan gelijk de motor ruimte te kunnen schoonmaken en te voorzien van nieuwe bekleding ( mijne is plijte? rot? geen idee of er demping hoort! ik heb nu alleen ! een hoop olie overal :P )

verder moet ik dus een nieuw voorscherm hebben! mijne is weg geroest en gaat er eerdaags af omdat die hele beplating wegrot!!! en! ik wil weten wat erachter schuilt omdat het de kant is die schade heeft gehad ooit in het verleden! :(
ik heb nog een hoop geklungel terug gevonden en heb dit allemaal netjes gemaakt en!! aangepast en ervoor gezorgd dat alles mooi in plaats viel :)

ook heb ik verder dus het interieur ingebouwt en afgewerkt zodat alles nu netjes aansluit!! ( alleen hemel en c? stijlen moet ik nog even netjes zwart spuiten vies uitgeslagen etc..) en moet ik achter de kappen vast schroeven / klikken nadat ik zeker ben dat ik originele dempers terug plaats!

hier ga ik dus verder over de motor!

de motor die ik heb moet dus in goeie staat zijn en in bruikbare staat zijn ( dus hoonbaar / fixbaar ) of anders ga ik 1 van mijn 2 Opel astra G Opc Motoren erin pas maken en dus de gehele ophanging ombouwen naar Grotere Remmen etc.. ( dus kijken welke Vag onderdelen ik hierbij mooi kan gebruiken van bijv.. Golf GTI Polo GTI ofzo.... ) alleen komt er dan een opel motor in waarvan ik weet dat deze in prima staat verkeerd ( ik heb 2 opc motoren die ik Lopend heb uitgebouwd uit mijn opc 1 astra G's )

lijkt mij een geschikte motor om alles netjes en snel te krijgen al zou je een VW een VW motor horen te geven.. lijkt mij het een mooiere uitdaging mijn opc motor hiervoor aan te passen gezien ik er 2 heb liggen en er maar 1 gebruik voor mij zelf heb ik er 1 over die doelloos blijft liggen en dus mooi voor de lupo gebruikt kan worden mocht dit 1.0 AHT motortje niet meer bruikbaar zijn wordt het gewoon een X20XER Opel Motor :)

dus ik hoop op het makkelijke dat t 1.0 AHT Blokje gewoon BROEM BROEM gaat doen i.p.v. alles aanpassen op de opel motor! hoewel het wel een fixe upgrade is ( 50 Pk origineel naar 192Pk Opc motor die ongechipt is en dus nog meer vermogen kan krijgen ) verdere details heb ik niet van de opc motor heb en compleet met auto gekocht em op testbank gehad vermogen ervan gezien en uitgebouwd :P

dus tjah dit was t weer even voor een tijdje denk ik... ik ben druk en zit met me oom die op sterven ligt dus heb echt! maar dan! ook echt weinig zin om aan de lupo te werken op het moment ben ik gewoon druk met me familie en me rust ( heb 3 jaar terug me heup gebroken door scooter ongeluk en heb daarom nogal wat problemen met lopen en! kou! en! alles zegmaar!! dus goed rusten is van belang en ook ga ik alles eventjes netjes uitwerken Geldtechnisch gezien ( veel uitgave gedaan waarvan ik even had moeten zeggen nee!! ) dus even kijken hoe en wat! nu ga ik slapen dus ik stop hier :) Later mensjes :P
ricoAgm
Stalker

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten