RicoAgm Lupo exit klaar finito

Nieuw: laat hier zien wat je gedaan hebt aan je Lupo of Arosa (bijvoorbeeld voor en na plaatjes) en wat je nog allemaal van plan bent!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

RicoAgm Lupo exit klaar finito

Berichtdoor ricoAgm » 9 okt 2013 18:42:41

Hierbij de foto's van mijn lupo :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier foto van de motor (die op dit moment niets meer doet!
Afbeelding
en ook een foto van de Airbag :
Afbeelding

als opknapper is dit nu het volgende dat er gaat gebeuren :
-Motorblok Lopend maken / Vervangen
-Motorkap Vervangen
-Linker Voorscherm Vervangen
-Stuur Airbag Vervangen (waar overigens geen airbag Storing voor werdt gegeven!!)
-Bekabeling nazien (hoop mee geklooid dus waarschijnlijk nieuwe kabelboom trekken)
-Middenconsole Vervangen ( dat knoppen panneel onderop!)
-pookhoes Vervangen
-Bekleding omruilen voor Blauw grijze Bekleding!
- Gehele Auto van binnen Cleanen (hangt een rokers lucht in!)
-Gehele auto van buiten Polijsten om hem weer wat glans te geven!
-Setje lichtmetale velgen eronder zetten want staal met wieldoppen! nah ik vind het niks!

Verdere plannen zijn er nog niet want heb de lupo nog niet van de grond gehad om eronder te kijken maar het wordt wel een grote uitdaging deze weer binnen een half jaar op de weg te krijgen dus ik gaat aan de puzel! tips hoor ik graag! en als iemand zin heeft er een x in het echt naar te kijken om me uitleg te geven of me te willen helpen hoor ik het graag! ik ga er morgen (Donderdag) heen dus wie weet! :)
Laatst bijgewerkt door ricoAgm op 9 jun 2017 10:29:20, in totaal 8 keer bewerkt.
ricoAgm
Stalker

Re: ricoAgm zijn Lupo 1.0 Opknapper!

Berichtdoor jaappie » 9 okt 2013 21:10:15

haha wow dat is zeker een opknapper!
Maar ga het zeker volgen =D
jaappie
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 10 okt 2013 18:18:15

Vandaag maar is kijken of ik de motor aan de gang kreeg met nieuwe Bougie's olie en olie filter maar zodra ik het filter eraf had viel me op dat er allemaal metaal scherven in zaten en dus zou betekenen dat de Cilinders en zuigers beschadigt zijn door de zuigerveren.

Hierbij de foto's van de voortgang eerst de motorkap eraf :
Afbeelding
Vervolgens de kleppendeksel los gehaald :
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens de dynamo eruit gehaald en de V snaar Zwaar Versleten ontdekt:
Afbeelding
Vervolgens de nokkenas los gehaald om te kijken hoe het stond met de klep stoters :
Afbeelding
Afbeelding
Waaruit bleek dat er 1 krom is:
Afbeelding

nu dus opzoek naar een naald in een hooiberg naar het goeie motorblok omdat ik begreep dat dit motorblok niet veel op de sloop ligt etc.. het gaat om een 1.0 Met Motorcode AHT

heeft iemand die liggen? help me dan :D
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor DaveyK » 10 okt 2013 19:23:16

Misschien heeft deze wel een AHT blok? http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=680019
Afbeelding
DaveyK
Beheerder

Berichtdoor H A N S » 10 okt 2013 19:42:57

Zijn je zuigers wel heel... kleine beschadiging is niet zo erg, anders kopje reviseren en gaan met die banaan.
Aan de V-snaar is in ieder geval af te lezen dat hij de laatste tijd ''niet echt'' is onderhouden.
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Berichtdoor benniez » 10 okt 2013 21:26:42

Is geen naald in een hooiberg hoor, die blokken zijn goed te vinden. Hoop wel voor dat je niet al te veel voor de auto hebt betaald...

Ik heb nog een hoop Lupo onderdelen liggen die voor weinig weg mogen, misschien dat er iets bij zit voor je. Die knoppen rij heb ij evt voor je en licht grijs met blauwe bekleding ook, helemaal schoon.

Ben.
benniez
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 10 okt 2013 23:36:37

Onderhoud kent deze lupo niet de auto heeft voor mij 4 eigenaren gehad de gene voor mij was al begonnen met opknappen maar na 3 jaar afgezet te zijn door een garage heeft de lupo het begeven ( garage heeft op papier olie ververst+ bougies vervangen + koelvloeistof vervangen + snaar vervangen) 3 maanden terug maar dat maakt niemand mij wijs bougies waren zwaar verrot en volgens garage hier om de hoek al ruim 2,5 jaar oud snaar zoals te zien is gaar ook helemaal vol met scheurtjes etc.. Koelvloeistof is 1 vieze bruine drap en de olie die er nog inzat is zwarter dan zwart en vol met dikke klonten ik gok dat daarom de boel kapot is gelopen
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor fokkes » 11 okt 2013 07:35:14

ik zou er een 1.4 blok inzetten.
heb je gelijk een wat sneller en zuiniger autootje.
fokkes
Opper spammer

Berichtdoor Lars. » 11 okt 2013 10:10:24

fokkes schreef:ik zou er een 1.4 blok inzetten.
heb je gelijk een wat sneller en zuiniger autootje.

Denk niet dat dat financieel rendabel is, denk aan omkeuren e.d...
Lars.
Stalker

Berichtdoor benniez » 11 okt 2013 10:53:03

Klopt, daar komt bij dat je dan veel meer nodig hebt dan een blok alleen. Gaat veel meer tijd in zitten dan je denkt, en uiteindelijk heb je er maar 25pk bij....

Heb je de cilinders al bekeken zoals hans zei? Misschien is je onderblok nog ook en volstaat een kop revisie wel.

Ben.
benniez
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 11 okt 2013 16:18:55

Onderblok nog niet bekeken weet dat de krukas nog goed is maar ik gok zuiververen aan barrels

Kop revisie wordt zo ie zo gedaan en mocht de zuiger kapot zijn word ie gehoond en herbouwd dit puur omdat je bij een wisselmotortje niet ziet wat die eventueel mankeert en dus ook een risico is

Ik zelf rij nu een Opel astra maar ook die heeft aardig te voorduren gehad in 13 jaar. Maar ook dat heeft me niet weerhouden hem te herstellen. Mocht deze lupo klaar zijn en mijn vriendin rijdt er mee koop ik voor mezelf nog een lupo als ik uitreken wat ik aan onkosten kan besparen door een 1.4 lupo te kopen in vergelijking met de Astra is de lupo voor korte afstanden beter dan de astra maar goed ik ben hier voor de lupo wat echt een geweldig karretje is alleen is deze nogal gaar maar ben al goed opweg heb al diverse onderdelen gekocht maar moet weer even aan de centen denken dus weer eventjes een stapje terug maar verder gaan met blok open maken heb een mede huurder van de loods die in de motor revisie heeft gezeten dus die heeft goedkope adresjes :-D en gelijk maar melden er is nog plek in de loods dus mocht je een sleutelplek willen in de omgeving bennekom kan je ook ff een pbtje sturen :-)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor Dennuus1 » 11 okt 2013 19:29:58

Kan erover heen gelezen hebben, maar is de distributieriem niet geknapt oid?
Dennuus1
Freak

Berichtdoor ricoAgm » 11 okt 2013 23:07:51

De distibutie is niet geknapt zover ik heb gezien het probleem is dat ik het blok nog verder open moet gooien voor ik iets meer details kan vinden maar zover ik.begreep bij het starte. Dat er een klep niet goed dicht ging want hij ging bij het starten een aantal keer BAM bam bam door het uitlaat systeem schijnt met d. Kleppen te maken te hebben dus kop eraf en.dan.zie ik wel verder :-)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor benniez » 13 okt 2013 13:42:53

Als hij niet geknapt is, dan zou het ook nog kunnen dat hij niet op tijd staat. Even de merktekens checken?

Ben.
benniez
Opper spammer

Berichtdoor ricoAgm » 13 okt 2013 14:30:11

Hij heeft gelopen zonder olie dus de zuigerveren zijn poef gebrokendus wordt aan gewerkt
ricoAgm
Stalker

Volgende

Keer terug naar Projecten