RicoAgm Lupo exit klaar finito

Nieuw: laat hier zien wat je gedaan hebt aan je Lupo of Arosa (bijvoorbeeld voor en na plaatjes) en wat je nog allemaal van plan bent!

Moderators: DaveyK, red lupo, Coleta, MeerArosa, H A N S

Re: RicoAgm Lupo Rebuild begonnen!!

Berichtdoor Johan 3L » 3 maart 2016 13:45:49

Niet bij alle Lupo's zitten de gaten al kant en klaar.
Ook niet bij alle Lupo's liggen de kabels er dan ook kant en klaar.

Er zijn deurpanelen geleverd met daarin gemonteerd luidsprekers, bijna niet aan te komen en schrikbarend duur.
Eigen deurpanelen er op aanpassen kan ook, heeft iemand van 3L forum al een keer gedaan, niet verkeerd, simpele oplossing (iets met pVC regenpijp en panties)
Johan 3L
Freak

Berichtdoor ricoAgm » 4 maart 2016 12:02:26

Ah ok ok kijk ik ben een stuk wijzer :) stekkers wou ik weten omdat hierin geknipt was / is en ik die naar boven wil solderen voor t type 2 dash :)
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor Peli » 5 maart 2016 23:09:30

Is het nog gelukt met de schakelstang? Ik krijg als ik op het nummer zoek (6X0 711 575 A) gewoon het artikel te zien en dat hij leverbaar is. Prijs 22,81 incl. BTW exclusief korting. Hij word zowel bij een arosa als een lupo gebruikt. Als je wilt kan ik eens bij mijn dealer informeren. Die bestellen eigenlijk altijd alle nummers en aantallen die ik doorgeef. Tenzij het niet leverbaar is.
Huidige auto
Lupo GTI, zwart

Verleden
Suzuki Samurai, groen, voor de fun
Audi 80 GT, rood, dagelijks
Peli
Newbee stage 2

Berichtdoor ricoAgm » 9 maart 2016 21:29:28

Schakel moet ff wachten tot ik terug ben van vakantie en het geld ervoor heb :P
ricoAgm
Stalker

Berichtdoor ricoAgm » 16 mei 2016 21:14:34

mensen!! MENSEN!! ik twijfel tog of deze lupo nieuw leven krijgt ingeblazen..

ik heb met mijn vriendin is goed gekeken wat we willen met deze lupo.... nu hebben we ook op internet zitten kijken naar eventueel een 1.4 en 1.0 die al lopend en rijdend zijn! daar viel ons oog op een aantal lupo's waarvan we nog geen hebben die we mee hebben genomen.. we overwegen dus een andere te kopen wel in deze kleur puur omdat ik weet van de oud eigenaar van deze dat de garage hem een zwaar oor aan had genaaid de airbag eruit lag zonder melding op t dash en daarbij de motor het niet deed en dus ook in de koel leidingen allemaal dikke zwartbruine drek zit! ook werkt t 3e remlicht op de auto maar met 2 lampjes en los op t bureau volle mep.. werkt de achter ruit verwarming niet is t dashboard op diverse plekken verneukt door een type 1 met type 2 te combineren... ook kwam ik achter vrijwel ieder paneel gereedschap tegen dus er is overal al is geknooit en daarom vertrouw ik mezelf niet in de voortzetting van deze lupo...

ze rijd nu in 1 van mijn 2 opel astra's ( sorry maar ik ben opel fanaat en zij lupo fanaat :P RARE COMBI MAAR T WERKT! :p )
Specs van de astra :
motor x18xe1 ( 1.8 16v 116pk PROBLEEM MOTOR KWA ECU OP DE MOTOR!! gelukkig deze niet)
km stand 237544
bouwjaar 1998
gekocht voor 140 euro
Elektrische ramen met electrisch schuifkantel dak ( werkend niet lek! )
trekhaak ( komt er nog onder voor mijn ouders hun caravan en ons kleine festival caravanetje )
elektrische spiegels
mistlampen
OPC 1 interieur
Sport edition 2 stuur
alpine cde 170rr radio Pioneer Speakers voor JBL speakers achter renegade versterker en lanzar Subwoofer

verder BASIC ALS HET KAN!

ze red zich er voor nu nog prima mee maar wilt dolgraag een lupo klein goedkoop en zuinig ;)
dus wat is jullie advies hierin!! zal even snelle omschrijving geven wat ik aan deze lupo heb gedaan:
- dashboard aangepast naar edition 2 (omdat er edition 1 zooi in geschroeft zat dat niet werkte )
- interieur swap van grijs stof naar blauw zwart stof en zwarte deur panelen zwarte goot met dashboard kastje
- motor aangekocht ( 1.0 AHT die er dus ook uit kwam deze horen lopen en mee genomen 150xxx gelopen)
- roest behandeld van oude schade! ( linker koker balk was gaan roesten ook achter t scherm die er nog af moet)
- Linker voorscherm aangekocht in kleur roest vrij!
- smoke koplampen aangekocht + smoke knippers
- mistlampen onder bumper gekocht met 1 hele mistlamp andere ligt kapot in de kast helaas nogsteeds)
- verlaging veren aangekocht ( nog niet gemonteerd)
- doorgelaste motorkap aangekocht en gemonteerd ( deze blijft ongeacht de lupo blijft of weg gaat! komt op de vervanger dan! )

wat zou er nog moeten gebeuren! :
- apk klaar maken
- motor inbouwen ( kan nu niet omdat ik geen koppeling set heb en geen schakel stang )
- aan t lopen krijgen ( dus alles terug bouwen wat ik 3 jaar terug heb los gehaald geen idee meer hoe t zit :( )
- achter ruit verwarming solderen en aan de gang krijgen
- alarmlicht schakelaar omhoog maken ( edition 2 dus draden te kort van de edition 1 dus oplengen! )
- console dichtbouwen
- remmen loshalen blokken vervangen en wss ook schijven trommels ook even nalopen )

en dan ist hopen of die door de keuring gaat komen!! ( hulp is welkom )
ricoAgm
Stalker

Re: RicoAgm Lupo exit klaar finito

Berichtdoor ricoAgm » 9 jun 2017 10:48:18

Nou mensen ma lang wrikken en wegen tog de knoop ruim een maand terug door gehakt.. Na alle mankementen die hij had bij de apk op een onveilige kokerbalk gestuit.. Deze was verrot en krom door de opgelopen schade waardoor de auto in principe het niet meer waard is om te maken..

Intussen is na een jaar of 6 mijn relatie beëindigt met de persoon waarvoor de lupo zou zijn en ben ik verder na afbouw de auto weer een deel kaal gaan maken.. Inmiddels is alles wat ik had bijna weg en staat de lupo op mijn werk ( allround Autodemontage in Den dolder) zonder neus op de stapel.

Dus bij deze sluit ik dit hoofdstuk af en ga ik verder met mijn nieuwe relatie en uiteraard mijn andere 3 auto's ( astra g z16se 1.6 8v 92.8pk Pearl editie in starsilber 2 (z147) astra g X20xer 2.0 16V 175pk opc 1 zelfbouw nummer 0258 als ik me niet vergis in starsilber 2 (z147) en astra g X20xer 2.0 16v 160pk opc 1 nummer 1000 in arden bleu ( y nogwat kleur code) en heb ik er nog een zakelijk auto bij gekregen van me werk een Opel Combo 1.3 CDTi Comfort 1.3 16v turbo 75pk in starsilber 3 (z157)

Ookwel voor mij is er geen lupo meer die misschien nog wel komen gaat als ik mijn arden bleu astra aan de gang heb en mijn z16se Pearl uit elkaar gaat voor restauratie ( was een kado van mijn opa dus ik hou deze astra in ere!)

Dit topic mag dus dicht!

Ik weet niet of jullie een topic pagina hebben voor overige auto's buite lupo om zegmaar want anders maak ik daar een topic in aan voor mijn Opel Astra geweld

Ookal zullen er geen Opel liefhebbers zijn ik ben het wel en ik kon het prima combineren met vag dit omdat bijde geen Franse stokbroden zijn en OPEL BLIJFT ZELFSTANDIG AUTO'S BOUWEN ONDER DE FINANCIËLE SECTOR VAN PSA GROEP DUS ER KOMT NIKS FRANS AAN DE AUTO'S ZIJ KOCHTEN OPEL VOOR DE AMPERA DE NUMMER 1 OP HET GEBIED VAN ELEKTRISCHE AUTO'S! ( en ja zo werdt dat omschreven destijds waarom weet ik niet!)
ricoAgm
Stalker

Re: RicoAgm Lupo exit klaar finito

Berichtdoor H A N S » 9 jun 2017 22:59:41

Erg jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar heel begrijpelijk is en blijft het natuurlijk wel.
Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen wat betreft kluspret en vervoer zie ik. :lol:
Cars:
Seat Arosa 1.4 8v
VW Lupo 1.6 16v GTI
Citroën Xantia 1.8 16v
H A N S
Moderator

Vorige

Keer terug naar Projecten